زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید
سرخط خبرها
احکام حقوقی تامین اجتماعی یا بازی با روح و روان بازنشستگان

چرا مردم را تحریک می کنید؟

  • کد خبر: ۶۳۵۵۶
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
چرا مردم را تحریک می کنید؟
غلامرضا بنی اسدی - روزنامه نگار
«بگویید دولت و مجلس سر ما منت نگذارند و آن ۸۹ هزارمیلیارد تومانی را که دولت برای همسان سازی مستمری بازنشستگان کارگری گذاشته است، پس بگیرد، وقتی معلوم نیست تامین اجتماعی با چه شیوه‌ای حساب وکتاب می‌کند.» این لب مطلبی بود که از زبان چند بازنشسته شنیدم و در فضای مجازی هم که گفته هایشان را رصد می‌کردم، به همین گزاره رسیدم. همین امروز بود که پیرمرد حساب می‌کرد و می‌گفت اگر مرحله دوم متناسب سازی اجرا نمی‌شد و همین ۲۶ درصد اعلامی به علاوه ۲۴۸ هزار تومان به حقوقم اضافه می‌شد، ۳۳۶ هزارتومان بیشتر از این مقداری می‌شد که به عنوان متناسب سازی و افزایش سالانه برایم حکم زده اند.
 
دیگری هم که احکام سال پیش و ۱۴۰۰ را در دست داشت و با ماشین حساب گوشی اش مشغول محاسبه بود، گفت: حقوق من هم بدون محاسبه مرحله دوم متناسب سازی و فقط با همان افزایش اعلامی سنواتی، باید ۵۰۰ هزارتومان بیشتر می‌شد و سومی هم نتیجه حساب وکتابش همین بود. آن‌ها بدون اجرای مرحله دوم همسان سازی، مستمری بیشتری باید می‌گرفتند تااینکه در بوق وکرنا کردند که مرحله دوم متناسب سازی (که قرار بود همسان سازی باشد) هم زمان با افزایش سنواتی، اجرا و احکام صادر شده است. جالب اینکه در آیتم‌های دیگر مثل حق اولاد هم رقم‌ها یکسان نیست. حکایت عجیبی است این قصه بازنشسته‌ها و تامین اجتماعی.
 
شاید اصل مطلب همانی باشد که حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، به ایلنا گفته است: «کارشناسان سازمان تامین اجتماعی بر این باور غلط هستند که بازنشستگان، دانش محاسباتی ندارند و از پس محاسبه چند عدد و رقم ساده هم برنمی آیند.» همین موضوع هم باعث چنین بلبشویی شده است در احکام جدید صادر شده. انگار برخی‌ها «عمدی» دوست دارند مردم را تحریک کنند. اینجاست که باید مجلس محترم به مسئله بپردازد و مو را از ماست تامین اجتماعی بیرون بکشد که با ۸۹ هزار میلیارد تومانی که برای همسان سازی درنظر گرفته شده است، چه می‌کند؟ نهاد‌های محترم مسئول هم باید بررسی کنند این نارضایتی تراشی حضرات را.
 
چرا باید فشار شرایط سخت اقتصادی را با فشار روانی ناشی از وعده‌های عملی نشده هم افزا کنند؟ به خیابان آمدن مردم مگر جز برای دشمن، سودی دارد؟ امیدواریم بررسی شود دلیل این همه وعده محقق نشده و بازی با روان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته که هرکدام نان آور خانواده‌ای هستند و سفره‌ای بزرگ را می‌گردانند. من به صورت ذاتی، آدم بدبینی نیستم، اما در این ماجرا از احساس ناخوشایندی لبریز شده ام که گمان می‌کنم برخی‌ها عامدانه به دنبال به خیابان کشاندن کسانی هستند که نانشان در معرض تهدید است. لطفا بررسی کنند قضیه را مسئولان
محترم!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->